Monday, June 13, 2011

Koleksi Sepah Maharaja Lawak (Lawak Sepah Bermesej)

Assalamualaikum ~

Dah minggu ke 11 dah Maharaja Lawak ni kan. Sambutan dia.. kau tengok je la brape orang yang tengok kat dewan tu. Tu belum kira yang tengok live kat rumah. Memang superbb.. Mana taknya, peserta yang tinggal memang yang terbaik je. Konpem bagi kita gelak tak pun senyum-senyum kambing. hahaha.

Sekarang ni aku tengok, undian dah tak hanya berpandukan atau bergantung pada siapa popular semata beb. Sekarang ni bergantung pada performance peserta sendiri. Kalau performance diorang hancur, memang pergi bottom 3 la alamatnya. Buktinya Jozan sendiri pernah bottom 3 sebab memang performance diorang time tu tak berapa nak best. Latest Jambu ke bottom 3 sebab memang performance dia tak sebaik Sepah dan Jozan. So untuk mengekalkan undian, diorang memang kena perah otak buat yang terbaik. Macam Jozan dan Sepah, jangan terlalu berasa selamat dengan undian tertinggi yang dicanangkan setiap episod. Bila-bila masa je korang boleh ada kat carta tercorot kalau tak buat yang terbaik.

Bercakap pasal persembahan Maharaja Lawak la kan, kesemua peserta memang akan buat penonton ketawa. Lagi pun diorang memang dah sebati dengan lawak, even tak berapa nak kelakar pun, penonton still akan ketawa. Senang cakap dah ada 'aura' tersendiri la. Tapi kebanyakkannya lawak yang hanya lawak semata. Buat orang ketawa and then habis. Takda benda yang buat penonton berfikir " betul jugak ek gitu, gini"..

Tapi lain pulak dengan Sepah. Lawak diorang memang bermesej.

Minggu 1


Minggu 2


Minggu 3


Minggu 4



Minggu 5


Minggu 6


Minggu 7


Minggu 8


Minggu 9



Minggu 10


Minggu 11 - Part l



Part 2


Korang fikir-fikirkan la mesej yang cuba disampaikan.. heheh. enjoyyssss..

p/s : Aku paling suka lawak minggu ke 2 dan minggu ke 8. Eh minggu ke 6 ngan 3 best gak.. Eh  4 ngan 10 pun best.. hahah.. tapi semua memang best.. korang suka yang mana..?

3 comments:

ezy.fia said...

sepah dr awl smpai skrg mmg best je..
hoho

Nabila Wahab said...

@Cik Ezy Brutal : kan... mmg bestt..

yaya_flanella said...

mintak2 sepah menang. hee