Thursday, July 7, 2011

Dapat hadiah dari Microsoft dan Yahoo Emel

Assalamualaikum ~


Lepas je tengok movie Mr & Mrs Smith kat Astro Citra semalam, aku terus je mengadap internet balik. Nak bukak sekejap je sebab nak check emel kat Yahoo kononnya. Aku jenis manusia yang jarang update emel kat Yahoo. Just baca je mana2 yang penting then tutup, biarkan je berlambak2 emel notification dari Facebook or blog macam tu je. Tapi kalau datang rajin, semua aku delete. hahah..


Masa tengah nak delete-delete notification dan emel yang dirasa tidak perlu tu, aku ada terperasan satu emel ni, From MICROSOFT AND YAHOO E-MAIL SELECT AWARD. dan subjek dia CONGRATULATION YOU HAVE WON GBP£1,000,000.00.  Giler kau 1 juta pound sterling kot. Dengan tak semena2 jutawan aku. 




Fill Out This Form if you are silly


Tapi seryesly walaupun aku tak berapa nak bijak. tapi takda la bodoh tahap loser. So far aku tau bezakan yang mana betul dan yang mana salah. Yang mana benar, dan yang mana tipu. cewah ! Tengok je subjek emel tu "CONGRATULATION YOU HAVE WON GBP£1,000,000.00." , aku tau dah benda ni SCAM. Ya ampun ! Tak kan la aku boleh menang duit tu macam tu je. Tomok pun bersusah payah dan bertungkus lumus untuk dapat RM 1 juta kat rancangn One in a Million. Aku duduk rumah je pon. Gila bertuah.


So aku try la google kot-kot dah ada orang yang mention pasal ni ke kan. Memang dah ada pun. Benda ni dah lama dah rupanya. Aku je yang baru dapat. Tarikh emel 4 July 2011. 


So beware la kalau ada dapat emel-emel macam ni. Jangan mudah sangat percaya. Takdanya diorang nak bagi kau duit macam tu punya senang. BEWARE PEOPLE !!


Bye !!   

No comments: