Friday, May 6, 2011

Result UPU

Assalamualaikum ~

Dengar-dengar cerita, hari ni result UPU dah keluar. Mesti berdebar-debar je adik -adik yang memohon tu. Macam tu jugak aku rasa dulu. Heee ~

Yang berjaya tu tahniah la di ucapkan. Bila dah dapat tu, gunakan peluang tu sebaik mungkin. Belajar elok-elok. Pandai-pandai la bawak diri kat tempat baru. Sebab universiti tak sama macam sekolah. Pandai-pandai pilih kawan sebab kawan la antara pencorak terbesar kita bila di universiti. Elakkan terpengaruh dengan benda yang bukan-bukan. Apa-apa yang kita nak buat, ingat-ingat la kat parents yang sentiasa fikir positif tentang anaknya.

Yang tidak berjaya pulak, takmo sedih sedih sangat. Anda tidak berjaya bukan sebab anda tidak bagus. Mungkin kali ni bukan rezeki kita. Mungkin ada hikmahnya. Allah sudah merancang yang terbaik untuk kita. Gagal sekali tak semestinya gagal selamanya. Kemasukan yang seterusnya ada lagi. Eh korang pun boleh buat rayuan kan. Ce try. Think positif. Pandang ke depan, takmo toleh belakang lagi.

12 comments:

muhamad hanif said...

dah keluar ke ? yang dgree ke diploma ek ? hehheheh ;)

imnabila said...

@muhamad hanif: rsenye yg dip.. tp x sure gk.. try r usha..

bella_bumbum said...

mekaceh kak datang blog saya. benti makan ais meyh. ehehe follow youu ~

imnabila said...

@bella_bumbum: tq gk sudi dtg blog akak..

insyallah akn berusha.. hahah.. susahhh.. dh pernah try.. tp xlehh.. huuuu ~

FurBall said...

yay..aku dapat upu...eh silap..bila masa lah plak aku mohon nih..ehehehe

ish..betul ke tak nampak num yanh ke 5 tuh??ahahaha..rasa nya sume org tak nampak kot..

Sunshine said...

thun ni competition tinggi..ramai sgt dpt result best2! insyaAllah yg tk tersangkut tu ade rezki lain :)

ps:salam siggah!

uMi_atiQaH said...

sedih x dpt..huhu..x pa bkn rezeki kot..kan kak..?

Cik Ezy said...

teringat pulak mase mule2 dpt masok poli..
sedih jgk xdpt msok U..
tp poli pon ok jgk kn..
haha

imnabila said...

@FurBall : hahah.. ko x nmpk gk kan.. abis r.. cetry ko test ko nyer sexual orientation.. hakhakhak..

imnabila said...

@Sunshine : tu la kn.. insyallah.. rezeki kat mne2.. :)

imnabila said...

@uMi_atiQaH : btul tu, bukan rezeki.. mgkin Allah dh rncang yg lbeh baik utk adek.. :)

imnabila said...

@Cik Ezy : poli ofcos bgus gk.. blaja mne2 sume sme je.. yg pnting student tu sndri.. :)