Sunday, February 20, 2011

10 website paling popular di dunia

Tiap kali kita online,mesti ada website yang wajib kita bukak.. sambil buat assigment sambil online.. benda wajib tu.. kadang2 terpikir sendiri website ape yang selalu orang ramai jenguk..mesti kaya kayap owner website tu, duit masyuk jer.. huuuuuu~

ok ! kat sini ada list top 10 website paling popular di dunia

1) Google
website terbaik untuk mencari maklumat. ape2 maklumat je la..just taip je keywords.. aku memang selalu guna google ni.. untuk buat assignment dan cari info merepek. Google ni penghubung untuk ke website2 yang lain. memang bagi kita senang la nak search ape2 pon..

2) Facebook

social networking paling popular. semua golongan ada akaun facebook ni. dari budak 6 tahun, sampai la pakcik makcik yang dah pencen tu.. facebook ni antara akaun website yang paling aktif yang aku ada sekarang.. tiap hari bukak wooo ~

3) Youtube
website untuk mereka2 nak tengok video/movie/drama/ ape2 je la.. senang nak share video kita nanti..

4) Live
kegunaan dia lebih kurang macam google.. tapi tak brape famous macam google la.. aku tak pernah guna live ni.. maybe kat malaysia kurang kot penggunaan website live.com ni.. urmmm ~ 

5) Yahoo

tak tau kenapa, aku tak brapa suka search info kat yahoo. Yahoo macam kurang sikit maklumat kalau nak dibandingkan dengan google. tapi tak tau la kan.. maybe ada mereka2 yang lebih suka search info kat yahoo ni.. tapi email aku memang pakai akaun yahoo.. heeee~

6) MSN


antara web page yang aku jarang bukak.. heehehhe..

7) Wikipedia

haaaa.. info kat sini memang best.. dan kebanyakannyer tepat.. aku kalau nak cari kerja2 assignment, pegi je kat website ni.. and aku pernah copy&paste je info dia.. hahahahah.. shhhhhh ~ (sila jangan tiru perangai saya)

8) Blogger

yeah.. ramai kot blogger sekarang.. berjuta-juta lemon. best sebab boleh story-mory pepanjang and share info dengan lebih detail... syiokkk !

9) Myspace


aku ada akaun myspace ni, tapi memang dah tak aktif lagi.. terbengkalai gitu jer..habis madu sepah dibuang sejak2 berkenalan dengan incik mukabuku.. ekekkeke..

10) Rapidshare

website paling senang untuk men'download' lagu/video klip lagu/video even movie pun boleh.. tak payah susah2 nak install LIMEWIRE ke ARES ke kan.. 


* info top website tu dari Most visited Websites in the World-Most Popular Websites in the Internet| Best Sites on the Web
* kata2 tambahan tu hanya pandangan dan pendapat peribadi  :)
* picture from incik GOOGLE