Friday, April 1, 2011

Rintis Dimension USM

Minggu lepas (26-28 mac 2011), School Of Art, USM mengadakan satu event yang memang setiap tahun ada, iaitu RINTIS DIMENSION. Rintis Dimension ialah event yang mempamerkan hasil kerja pelajar pelajar final year dari Pusat Pengajian Seni USM. Tak semua student art USM terpilih untuk ke Rintis Dimension ni. Pameran ni hanya untuk best artwork je. So memang best la kalau terpilihkan. Event ni dah la diadakan di Times Square Penang. So, benefit la pada student final year yang terpilih tu. Selain boleh show artwork sendiri pada orang ramai, kemungkinan juga boleh menarik minat company-company yang base on art ke kan. Senang la dapat kerja nanti.

Artwork yang dipamerkan memang power la. Sebab tu la terpilihkan. Pointer diorang pun confirm best nanti. Huuu ~ Aku dipaham kan, mereka2 yang berjaya tempatkan diri ke Rintis ni, kira final project ni  'A' dalam tangan la kan.. best ! Final project ni 8 kredit hour tau. Kalau final project ni dapat 'B' or 'C' kemungkinan besar ia dapat destroy kita punya pointer keseluruhan (CGPA).

Ok ! pameran yang diadakan terbahagi kepada 4 bahagian. Ikut major la kan..

  • Graphic Communication
  • Product Design
  • New Media & Technology Design
  • Fine Art
Pameran yang dibuat pada tahun ni, keseluruhannya di Times Square Penang. Tahun sebelumnya tak tau plak buat kat mane. Tapi tiap tahun, lokasi event akan berubah la. Tahun aku kat mana la agaknya nanti.

No comments: