Friday, October 14, 2011

Page Persatuan Bangsa Johor Kena hack ?

Assalamualaikum ~

Hye korang ! Aku baru je buka facebook then aku agak terkejut bila terjumpa update dari Persatuan Bangsa Johor dengan status berbunyi "Wahai teman-temanku dari Malingsia". Then bila buka page tersebut profile picture pun dah bertukar. Kalau aku tak silap, gambar di profile picture Persatuan Bangsa Johor telah di tukar kepada gambar jata dari negara jiran kita Indonesia.






Aku pun tak berapa pasti adakah page tersebut telah di hack ataupun admin sekadar mahu bergurau. Boleh ke macam tuh..? -..-" Kalau nak bergurau pun agak-agak la kan. Penggunaan perkataan Malingsia memang agak popular juga dekat Indonesia. Aku pun tak sure kenapa mereka menggelar kita macam tu. Pada yang tidak tahu, maling bermaksud pencuri


Yang pasti aku tak suka permusuhan antara dua negara Islam ni. Buat apa nak bermusuh, kita serumpun kan. Orang Indonesia minat Siti Nurhaliza, orang Malaysia minat Krisdayanti, eh bukan... aku minat Opick.. hahah.. ok melalut..


Bye !

p/s : aku elok je member dengan student dari Indonesia kat sini..



thank you sudi baca.. Have a nice day ! :)

1 comment:

fadli said...

maaf ya kawan2, aku dari Indonesia membaca ini merasa sangat prihatin dan menyesal. maafkan yang meng-hacker atau berbuat tidak baik.semoga mereka diberi Hidayah Alloh. amin. sekali lagi saya memohon maaf. kita bersahabat. fadli, Jawa Timur, Indonesia.