Wednesday, October 5, 2011

Berjinak-jinak ke arah fotografi.

Assalamualaikum ~

Hye korang ! aku sebenarnya memang lama dah berminat ke arah fotografi ni, tapi asyik tertangguh je. Al-maklumla aku ni memang jenis manusia yang suka menangguh-nangguhkan kerja. Aku dah lama juga guna kamera DSLR tapi just main petik je la. Before ni tak berapa nak tau function sebenar kamera tu. Asal gambar cantik menarik debom dah kira orait pada aku.


Start semester ni, aku ada ambil subjek ko-k. Semester lepas aku ambil subjek senamrobik untuk ko-k aku. Untuk Semester ni aku ingat nak ambil gamelan. Aku memang suka giler dengar music gamelan, tapi permohonan aku telah di tolak mentah-mentah. Padahal aku rasa aku antara orang pertama yang daftar subjek tu. So disebabkan first choice ko-k aku telah direject, aku decide nak ambil jugak ko-k untuk semester ni. Tapi ofcos la bukan gamelan sebab gamelan memang dah full.


Naik sem subjek ko-k yang tinggal just senamrobik then last minit dia bukak permohonan untuk DSLR fotografi. So grab je la DSLR fotografi tu,  since aku memang dah ambil senamrobik before. Takkan nak ambil lagi kan. So konon-konon nak try something new. DSLR fotografi memang dengar macam sangat menarik. Lagi pulak subjek ni dibuka hanya untuk 30 student. So apa lagi kan...


1st kelas DSLR fotogarfi, kami diberi serba sedikit penerangan mengenai sejarah fotogafi, kamera dan juga kaedah-kaedah yang bagi gambar menarik. Aku bukannya pandai sangat pun pasal DSLR camera ni. Before ni takdanya nak ambil tau pasal ISO ke, shutter speed ke, main petik je. Bila dah masuk kelas ni baru terkulat-kulat mencari benda alah tu.


2nd kelas, kami dah mula shooting, syok woo.. Kami disediakan seorang model. Terasa dah macam professional photographer plak.. ehemm.. padahal saya budak baru belajar..


Mempersembahkan model kita. Natto K. Wassana.. made in Thailand.. hhehe.. Ekceli dia senior aku kat USM.. Cantik kan dia..









Banyak sangat yang perlu di perbaiki. Dah nama pun budak baru belajar. btw kat kelas ni pun ada gak yang dah pro, maksudnya memang professional Photographer la. Tengok style pegang kamera je memang boleh tahu kot siapa yang pro dan siapa yang baru belajar.


Bye !

p/s: Suka tengok photographer yang ensem.. hahahah <----- tetibe -..-"



thank you sudi baca.. Have a nice day ! :)

No comments: