Saturday, November 24, 2012

Budi Bahasa Budaya Kita

Assalamualaikum ~


Hye!


Tengok Shout Award..?
Aku tak tengok.. Almaklumla dah start duduk hostel, malas nak berjalan ke bilik tv. Dengar kata ada something yang tak best jadi. Dapat tahu pun dari twitter so memang lambat la tau pasal ni. Aku memang tak tau pasal Shout Award since aku pun tak berapa minat nak tengok rancangan award-award ni.


Pasal boo mengboo or baling-baling benda tu aku rasa tak perlu la kan. Even tak minat sekalipun please behave. Show some respect la kan.. Malaysia terkenal dengan orang yang beradab. siap ada tagline lagi "Budi Bahasa Budaya Kita". So bila dah jadi benda-benda macam ni orang luar akan kata yang kita ni kurang beradab. Kerana nila setitik rosak susu sebelanga.. haaa.. kan dah keluar peribahasa. Semua dapat nama.


Cuba perkara ni terjadi pada kita, pada negara kita, aku rasa sure melenting semua. Keluar semua ayat-ayat kemarahan. So uolss rasa orang sana cakap apa-apa tak pasal kejadian tu..? Ada tak berbunyi yang orang Malaysian ni takda respectlah and so on..?


Bahasa melambangkan Bangsa. So please respect others. Takkan mati pun kalau kita hormat kat seseorang itu. Kita pun takdalah perfect sangat sampai nak menyombong bagai kan. Orang akan menilai kita dari pelbagai aspek. Buruk baik kat tangan sendiri. Jika anda tak suka, it's ok.. standard la, citarasa lain-lain..And please tolerant sikit sebab ada orang lain yang suka. Respect others if you want them respect you. Sama-sama enjoy and happy


Bye !






thank you sudi baca.. Have a nice day ! :)

No comments: