Assalamualaikum ~
thank you sudi baca.. Have a nice day ! :)
Sunday, October 2, 2011
Satu je yang cantik dimata perihal wedding si memey
Assalamualaikum ~
Hye korang ! Selamat dah Norman dan Memey kahwin.. Aku tengok biasa-biasa je wedding diorang tu walaupun berjuta-juta majlis resepsinya. Pendapat aku sama macam pendapat Chef Wan pasal wedding Norman & Memey tu.
Satu benda je yang cantik dekat memey pada mata aku, bukan wedding dress by Vera Wang, bukan kasut Jimmy Choo yang sampai RM 300,00 tu tapi inai/henna yang Memey pakai. Sound funny kan. Tapi tu jelah yang cantik kat mata aku.. ekekek.. Sorry Meymey..
Bye !
thank you sudi baca.. Have a nice day ! :)
Hye korang ! Selamat dah Norman dan Memey kahwin.. Aku tengok biasa-biasa je wedding diorang tu walaupun berjuta-juta majlis resepsinya. Pendapat aku sama macam pendapat Chef Wan pasal wedding Norman & Memey tu.
Satu benda je yang cantik dekat memey pada mata aku, bukan wedding dress by Vera Wang, bukan kasut Jimmy Choo yang sampai RM 300,00 tu tapi inai/henna yang Memey pakai. Sound funny kan. Tapi tu jelah yang cantik kat mata aku.. ekekek.. Sorry Meymey..
Bye !
thank you sudi baca.. Have a nice day ! :)
Thursday, September 29, 2011
Bukan selalu berbaju kurung
Assalamualaikum ~
Hye korang ! Masa mula-mula masuk USM dulu, aku ada standby banyak gile baju kurung, konon-konon stock nak pergi kelas la. Last-last baju kurung tu aku pakai masa orientasi je. Pergi kelas memang jarang-jarang sekali aku nak sarung baju kurung. Lagi pun kat sini tak diwajibkan berbaju kurung, so aku lagi selesa berseluar jeans berbaju kemeja/t-shirt sahaja. Senang.. tak payah nak iron-iron.
Tapi aku suka tengok student-student lain berbaju kurung. Nampak manis je. Tap bila aku berbaju kurung nampak macam kelakar la pulak. Apsal tak sesuweet mereka. -..-" . Watever la.. yang penting selesa pakai baju kurung.
thank you sudi baca.. Have a nice day ! :)
Hye korang ! Masa mula-mula masuk USM dulu, aku ada standby banyak gile baju kurung, konon-konon stock nak pergi kelas la. Last-last baju kurung tu aku pakai masa orientasi je. Pergi kelas memang jarang-jarang sekali aku nak sarung baju kurung. Lagi pun kat sini tak diwajibkan berbaju kurung, so aku lagi selesa berseluar jeans berbaju kemeja/t-shirt sahaja. Senang.. tak payah nak iron-iron.
Tapi aku suka tengok student-student lain berbaju kurung. Nampak manis je. Tap bila aku berbaju kurung nampak macam kelakar la pulak. Apsal tak sesuweet mereka. -..-" . Watever la.. yang penting selesa pakai baju kurung.
thank you sudi baca.. Have a nice day ! :)
Quotes of the day
Assalamualaikum ~
thank you sudi baca.. Have a nice day ! :)
' Jangan takut ditinggalkan oleh dia yg kamu cinta. Jika dia tulus, dia takkan pernah meninggalkanmu. Jika tidak, dia bukan untukmu. '
thank you sudi baca.. Have a nice day ! :)
Wednesday, September 28, 2011
Monday, September 26, 2011
Pesta Konvo USM 2011 | convex
Assalamualaikum ~
Hye korang ! 20 - 25 Sept, Universiti Sains Malaysia ada convocation ceremony . So secara automatiknya minggu ni adalah minggu cuci mata kat tapak konvo. Selain boleh tengok abang-abang dan kakak-kakak nampak gojes dengan berjubah konvo kaler purple, kitorang pon boleh tengok abang-abang burger yang macho ber'apron'.. eh.. -..-"
Kalau korang cakap karipap memang salah la. Karipap-karipap cinta jauh sekali. Kalau korang cakap eskrim goreng .. yeah !! 100 markah untuk anda. Sedap woo.. 1st time try. 'ok aku ketinggalan'. Macam-macam perisa ada, vanida vanila, coklat, strawberi, jagung, keladi, jagung, durian. Durian selalu sold out. Tapi aku suka strawberi....
Ini bukan 3 layer tea, tapi CENDOL terbaik dari ladang. Harga RM 2.00. Sangat-sangat melegakan tekak korang yang haus giler tu bila dah round 3x tapak konvo. Aku sanggup turun tapak konvo ni semata-mata nak cari cendol ni sahaja. Aku addict cendol.. cedapnya !!
Otak-otak dari booth ikatan mahasiswa/i Johor (IKMAR). Makanan-makanan yang dijual haruslah yang bercirikan 'JOHORIAN' macam tempe goreng, otak-otak, cendawan goreng, bandung soda. Tapi yang sedihnya diorang takda jual nasi ambang. Seryes susah nak cari nasi ambang kat Penang. :(
Disebabkan ramai giler yang beli otak-otak kat situ, aku pun nak try juga. RM3.00 untuk 5 otak-otak. Mahal ke murah..? Aku tak sure pulak harga otak-otak sebenarnya. Tapi pada aku macam mahal. Malas nak tanya lebih lanjut, takut nanti diorang jawap otak-otak tu di import khas dari kempas Johor pulak. Ternganga nanti aku kat situ.
Jangan tertipu dengan packaging. Aku bajet rasanya macam milo pure, ala..yang macam air kotak milo tu. Tapi.. Sedap lagi milo aku buat.. -..-"
Kecik-kecik tak dapat, so dah besar baru nak main benda alah ni.. hakhak.. Ekceli belon Hello Kitty ni untuk our BFF, TIPS. Dia pengerusi Persatuan Anak-Anak Hello Kitty Malaysia. Tak caye tanye dia.
Bangga woo bawak belon Hello Kitty ni. Dari tunggu brader belon masukkan angin kat belon, tawaf tapak konvo tu sampailah nak balik bilik semua orang tengok. Yang adek2 tunjuk-tunjuk kat belon, yang makcik-makcik sampai kerut-kerut dahi tengok aku bawak belon ni. yang pakcik-pakcik siap senyum smbil geleng-geleng kepala tau. No wonder la Tips suka Hello Kitty, glemer !! -..-"
Teruskan tawaf tapak konvo tu sampai kaki terasa nak tercabut baru balik. Eh aku dah mention belum yang Hafiz Awan Nano dan Alyah di jemput buat persembahan kat sini. Sorry gambar diorang takda. hahah.
bye !
Btw cutekan Google.. Happy birthday Jim Henson's
thank you sudi baca.. Have a nice day ! :)
Hye korang ! 20 - 25 Sept, Universiti Sains Malaysia ada convocation ceremony . So secara automatiknya minggu ni adalah minggu cuci mata kat tapak konvo. Selain boleh tengok abang-abang dan kakak-kakak nampak gojes dengan berjubah konvo kaler purple, kitorang pon boleh tengok abang-abang burger yang macho ber'apron'.. eh.. -..-"
Food court convex yang memang sentiasa crowded. Macam-macam makanan korang boleh dapat kat sini, makanan selatan, timur, barat, utara semua ada.
Feveret food since first day convex lagi. Asal singgah tapak konvo memang cari ni dulu. ce teka apa dia..
Ini bukan 3 layer tea, tapi CENDOL terbaik dari ladang. Harga RM 2.00. Sangat-sangat melegakan tekak korang yang haus giler tu bila dah round 3x tapak konvo. Aku sanggup turun tapak konvo ni semata-mata nak cari cendol ni sahaja. Aku addict cendol.. cedapnya !!
Otak-otak dari booth ikatan mahasiswa/i Johor (IKMAR). Makanan-makanan yang dijual haruslah yang bercirikan 'JOHORIAN' macam tempe goreng, otak-otak, cendawan goreng, bandung soda. Tapi yang sedihnya diorang takda jual nasi ambang. Seryes susah nak cari nasi ambang kat Penang. :(
Disebabkan ramai giler yang beli otak-otak kat situ, aku pun nak try juga. RM3.00 untuk 5 otak-otak. Mahal ke murah..? Aku tak sure pulak harga otak-otak sebenarnya. Tapi pada aku macam mahal. Malas nak tanya lebih lanjut, takut nanti diorang jawap otak-otak tu di import khas dari kempas Johor pulak. Ternganga nanti aku kat situ.
Jangan tertipu dengan packaging. Aku bajet rasanya macam milo pure, ala..yang macam air kotak milo tu. Tapi.. Sedap lagi milo aku buat.. -..-"
Kecik-kecik tak dapat, so dah besar baru nak main benda alah ni.. hakhak.. Ekceli belon Hello Kitty ni untuk our BFF, TIPS. Dia pengerusi Persatuan Anak-Anak Hello Kitty Malaysia. Tak caye tanye dia.
Bangga woo bawak belon Hello Kitty ni. Dari tunggu brader belon masukkan angin kat belon, tawaf tapak konvo tu sampailah nak balik bilik semua orang tengok. Yang adek2 tunjuk-tunjuk kat belon, yang makcik-makcik sampai kerut-kerut dahi tengok aku bawak belon ni. yang pakcik-pakcik siap senyum smbil geleng-geleng kepala tau. No wonder la Tips suka Hello Kitty, glemer !! -..-"
Teruskan tawaf tapak konvo tu sampai kaki terasa nak tercabut baru balik. Eh aku dah mention belum yang Hafiz Awan Nano dan Alyah di jemput buat persembahan kat sini. Sorry gambar diorang takda. hahah.
bye !
Btw cutekan Google.. Happy birthday Jim Henson's
thank you sudi baca.. Have a nice day ! :)
Friday, September 16, 2011
Bermulanya kelas | Selamat Hari Malaysia
Assalamualaikum ~
hye korang ! Seperti yang korang sedia maklum, aku dah pun memula sem baru. Dah seminggu dah pun. Sekejap sangat masa berlalu. And FYI aku masih lagi tinggal di hostel dan bilik yang sama dan roommate pun still sama iaitu tak lain tak bukan my dear bff NIQ NUR. yes ! yes !..
thank you sudi baca.. Have a nice day ! :)
hye korang ! Seperti yang korang sedia maklum, aku dah pun memula sem baru. Dah seminggu dah pun. Sekejap sangat masa berlalu. And FYI aku masih lagi tinggal di hostel dan bilik yang sama dan roommate pun still sama iaitu tak lain tak bukan my dear bff NIQ NUR. yes ! yes !..
me and Niq Nur
Aku sampai Penang lebih kurang pukul 7 pagi Ahad. Seperti yang di'plan', Niq Nur dan aku akan bertolak sama-sama dari terminal bas Sungai Nibong ke USM. Dan Niq Nur terawal sampai Penang so dia dah terconggok kat bus stand tu dari pukul 4 pagi kaw.. gila lama dia tunggu aku, kesian dia. Sampai je hostel kami kena lepak kat cafe dulu sementara menunggu ofis hostel buka untuk mendapatkan kunci bilik. Then dalam pukul 8.30 pagi ofis baru buka. Masuk je bilik, kitorang terus ambil peluang nak tidur dulu. Penat sangat kot. Lagipun stor penyimpanan barang tak buka lagi.
Petang tu kitorang (Aku, Niq Nur, Yuni dan Eja) singgah Tesco mahu makan sambil mencari sikit barang-barang keperluan. Tapi kami tukar fikiran last minit kerana Yuni mati-mati mahu beli laptop baru hari tu juga, so kami ke Bukit Jambul. Proses men'survey' laptop mau makan masa 2 jam jugak. Biasa la kan, banyak benda kena di pastikan betul-betul, bukan main beli je. Selesai je proses beli laptop Yuni ni, kitorang pun teruslah mencari barang-barang keperluan lain. Alang-alang kat Bukit Jambul tu ada Mydin, so kitorang beli-beli barang kat situ je.
Balik je hostel, stor penyimpanan barang dah buka. So malam tu juga kitorang punggah barang-barang. Penat tak payah cakap la. Time tu la juga aku ni pening kepala + batuk-batuk kronik. Esoknya bangun, surprise !! aku tak da suara dah... -..-"
1st day - Isnin, aku masih tak attend kelas sebab masih sibuk mendaftarkan subjek. Nasib baik aku dah daftar subjek-subjek teras dan universiti online je, so takda la serabut sangat, just fikirkan untuk subjek minor je.
2nd day - Selasa, aku dah mula masuk kelas. Kelas start pukul 8 pagi pula tu. Perghhh ! Memikirkan kelas pertama untuk sem ni, aku gagah kan juga untuk attend kelas.. hehe. mase kan datang nanti idak tau la attend ke idak aku kelas tu.. ekekke. =..="
Kitorang duduk depan sekali kot. ekeke..
Gambar di ambil ketika lecture sedang memberi taklimat..
2nd day kelas, kitorang dah mula dapat assignment dah. aloooo.... -..-" Tak tahu kenapa, aku masih lagi dalam mood beraya. otak masih lagi dalam keadaan berehat..
3rd day - Rabu, tak tau kenapa, kelas pada hari rabu ni setiap kelas ada sesi perkenalkan diri. Aku ada masalah sikit dalam proses tu sebabnya aku takda suara. So hari rabu ni kira macam hari orang 'gelakkan' aku la. Siot korang.. -..-"
Hari Khamis kira macam holiday day untuk aku, sebabnya memang takda kelas hari Khamis. Dan hari ni Jumaat cuti..
SELAMAT HARI MALAYSIA !!
proud to be Malaysian
peace yaww ! :)
thank you sudi baca.. Have a nice day ! :)
Subscribe to:
Posts (Atom)



















