Tuesday, January 25, 2011

1 malaysia.. weeee ~

Lama tak update blog ni..
tetibe je rasa macam nak tulis something..

baru-baru ni aku dan member ada pergi tengok sambutan perayaan Thaipusam..
tengok je hokeh.....

Plan asal kami2 ni nak pergi window2 shopping kt satu pasar terbuka kt Penang ni (yang di uar2 kan agak fofuler la kt Penang ni..) maybe bukan rezeki kami, separuh dari kedainya tutup sebab beri peluang untuk sambutan Thaipusam (agaknyer la) yang di adakan kat kawasan tu.

so.......
memandangkan dah terlanjur kat situ member2 ni ajak la usha perayaan Thaipusam ni..
mula2 memang aku agak teragak2 jugak la nak singgah.. yelaaa..mane pernah tengok perayaan ni dari dekat.. kat tv pernah la.. tapi atas pujukan dan perasaan ingin tahu, aku pergi la jugak.. aku bukan apa.. just ke'ngeri'an je bila tengok orang kena cucuk2 ni... tapi ok jugak kalau singgah sekejap.. dalam hati pun kate boleh jugak nak shoot2 photo.. tapi bila sampai je kat tempat kejadian, tak sanggup plak nak shoot.. hahha.. ngerii wooooo ~
lagi la pulak hati aku ni besor kuman je kan...
last2 member aku yang shoot.. tu pun tak banyak.. kami2 lebih memerhati suasana sekeliling.. melihat adat dan budaya mereka..




picture kami2 perlu ada hokeh.. photographer : ijaceksi


Last2 time nak balik kami2 terpaksa lalui jalan yang jem amat.. hahaha..
rasakan.. padan muka..

padahal sebelum pergi memang dah tahu jalan memang akan jem gila..



^_^

No comments: