Sunday, March 27, 2011

Buka Mata, Buka Hati Wahai Manusia Jahil

Assalamualaikum ~

Ok ! tadi aku accident. Alhamdulillah, aku dengan member-member yang lain selamat. Nasib baik Ija selaku driver ktorang boleh kawal kereta dengan baik. Kalau tak memang aku tak tulis entry ni sekarang. Satu benda je terlintas kat kepala aku lepas kejadian. Allah semacam ingin memberi peluang kepada aku untuk memperbaiki dan memperbetulkan diri yang jahil ni. 

Ya.. bukan sekali, tapi banyak kali terjadi perkara yang membuka mata. Tapi manusia yang jahil ni hanya tercelik sebentar sahaja. Semakin masa berlalu, semakin melupakannya. 

YA ALLAH..
aku memohon kepada-Mu, rahmat dari sisi-Mu. Dengan rahmat-Mu Engkau menerangi hatiku. Dengan rahmat-Mu Engkau mengumpulkan dan memudahkan urusanku. Dengan rahmat-Mu Engkau balikkan sesuatu yang tiada dariku. Dengan rahmat-Mu Engkau Angkat kesaksianku. Dengan rahmat-Mu Engkau sucikan amalku. Dengan rahmat-Mu Engkau ilhamkan kedewasaanku. Dengan rahmat-Mu Engkau kembalikan sesuatu yang hilang dariku. Dengan rahmat-Mu Engkau jaga aku dari segala keburukan.

YA ALLAH..
kurniakan kepadaku keimanan dan keyakinan yang tidak ada kekufuran lagi setelahnya. Ya Allah kurniakan kepadaku rahmat, yang dengannya aku memperoleh kemuliaan-Mu, di dunia dan di akhirat. Ya Allah, aku mohon kepada-Mu keberhasilan dan keberuntungan dalam takdir. Dan pertolongan dalam menghadapi musuh.


p/s: thank you kat member-member yang sudi tolong. Sangat-sangat appreciate ape yang korang buat. friends for ever. Sayang uollss..

4 comments:

afifah said...

alhamdulillah selamat~ :)

Nabila Wahab said...

alhamdulillah ~
syukur sgt. :)

fatian athiea said...

friend inneed is a friend in deed..



nice..

Anonymous said...

Salam..amin.Alhamdulillah awk semua selmt ^^